7 reguli pentru un comunicat de presă eficient
- Postat de admin
- La data de March 5, 2021
- 0 Comentarii
Comunicatul de presă este un instrument de relații publice și marketing care, promovat în mod eficient către publicul țintă, aduce multe beneficii companiei care îl utilizează.
Iată câteva dintre regulile importante ce trebuie respectate, pentru ca obiectivele comunicatului să fie îndeplinite:
1. Regula piramidei întoarse. Specialistul în comunicare va nota informația importantă la începutul comunicatului și se va asigura că raspunde la întrebările: Cine? Ce face? Când? Cum? De ce?
2. Dimensiunea potrivită a materialului. Se va evita scrierea unui comunicat de 4 pagini, foarte detaliat, ce conține multe date tehnice. Sunt puține persoanele care au răbdare să citească tot materialul integral. Un comunicat de o pagină și jumătate (maximum) care cuprinde esența informației, este mai mult decât suficient.
3. Subiect concentrat. Un comunicat trebuie să aibă un singur subiect așa încât, focusarea va fi pe cel mai important subiect. Specialistul va evita să scrie mai multe lucruri într-un singur material, poate scrie ulterior, în următoarele comunicate.
4. Nu recomand superlativele. Un comunicat de presă trebuie să fie scris obiectiv, pentru a fi preluat de jurnaliști, dar și pentru a prezenta credibilitate în rândul cititorilor. Nu trebuie să fie transformat într-un material publicitar. Astfel, în loc de “Compania X este cea mai mare rețea de farmacii din România”, se poate scrie “Compania X este una dintre cele mai mari rețele de farmacii din România”, întrucât situația economică se schimbă, la fel și cifra de afaceri. Un material publicat în mediul online se poate disemina rapid pe alte site-uri, iar ulterior va fi mai greu de modificat. De asemenea, se vor evita cuvintele “impresionant “, “extraordinar “, “incredibil”.
5. Informații corecte și fără controverse. Un specialist în comunicare va avea grijă să respecte regula verificării informațiilor și corectitudinea lor. Astfel, într-un comunicat de presă în care apar declarații ale unor persoane importante implicate, se va verifica dacă numele acestora este corect, la fel și compania pe care o reprezintă. Cele mai întâlnite erori și care au un impact mare, sunt la notarea cifrelor de afaceri (virgula este poziționată greșit), nume autori (în special când se lansează o carte), precum și unele sume (euro în loc de lei și invers).
6. Comunicatul să fie complet. A trimite către jurnaliști un comunicat din care lipsesc date esențiale pentru acel subiect, va conduce către două situații: fie, jurnaliștii vor contacta specialistul (compania) pentru a dezvolta comunicatul, fie, în caz că nu le va raspunde, aceștia vor face ,,săpături,, pentru a afla mai multe date. În ultima situație, exista riscul să se publice unele date care trebuiau să fie confidențiale, întrucât sursele jurnaliștilor sunt diverse și nu pot fi controlate din mediul extern.
7. Atenție la semnele de punctuație. Un mic semn de punctuație plasat greșit, poate schimba înțelesul unei fraze. De exemplu, într-un comunicat de presă emis ca urmare a unui accident aviatic foarte mediatizat, când reprezentantul companiei de aviație raspunde “Nu vom face tot posibilul să evitam aceste situații în viitor.”, în mod sigur, va atrage reacții negative, dacă lipsește virgula după cuvântul “nu. “
De asemenea, este important ca la finalul comunicatului să se noteze datele de contact ale companiei, fie a celei care emite comunicatul (compania în cauză), fie a firmei care se ocupă de redactarea materialului (de regulă, agenția de publicitate). Există și situații în care sunt publicate ambele.
Pentru redactare comunicate de presă, ne puteți contacta la adresa office@mkbusiness.ro
Etichete: articol, comunicat de presă, strategie de marketing, campanii eficiente
Publicat în categoria: Comunicare și PR
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook
0 Comments