Care este scopul unui comunicat de presă?

  • Postat de admin
  • La data de February 6, 2020
  • 0 Comentarii

Când și de ce este important un comunicat de presă? Cum ajută compania? Toate comunicatele de presă realizate de un specialist în comunicare/marketing au ca scop informarea publicului. Un bun comunicat are forma unei piramide întoarse, în sensul că cea mai importantă informație trebuie să fie în primul paragraf și răspunde la întrebările cine?, ce?, unde? când?, cum?.

Există mai multe tipuri de comunicate de presă, în funcție de conținut și rolul lor:

  • Comunicatul de informare;
  • Comunicatul invitație;
  • Comunicatul de anunțare;
  • Comunicatul de reamintire;
  • Comunicatul de răspuns.

Comunicatul de informare

Este cel mai des utilizat în activitatea de relații publice. Rolul său este de a oferi informații în legătură cu diverse subiecte, cum sunt: rezultate financiare ale companiei, fuziuni, schimbări la nivelul managementului, în special în cazul companiilor multinaționale, când este important să se cunoască acest aspect.

Comunicatul de invitație

Acest tip de comunicat se utilizează în special, când se dorește obținerea unei acoperiri media la un eveniment, suplimentar pe lângă invitarea jurnaliștilor.

Comunicatul de anunțare

Acesta diferă de comunicatul clasic, de informare, prin momentul difuzării, pentru că este transmis cu aproximativ 2-3 săptămâni înaintea trimiterii invitațiilor la eveniment. Scopul lui este acela de a atrage atenția asupra evenimentului și de a obține o acoperire media. Este utilizat în special înainte de un festival, sau o conferință națională, pentru a atrage cât mai mulți participanți. Din punct de vedere al structurii, este similară cu cea a comunicatului de informare.

Comunicatul de reamintire

Se utilizează cu scopul de a reaminti jurnaliștilor de evenimentul menționat anterior, dar și ca modalitate de a înlocui follow-up-ul. Este o modalitate ușor agresivă de a comunica un eveniment, motiv pentru care se folosește doar atunci când acel eveniment presupune taxe de participare. Totuși, nu este recomandat mai mult de 2 comunicate pentru un eveniment: un comunicat de anunțare și un comunicat post-event, care să includă un follow-up.

Comunicatul de răspuns

Poate avea mai multe forme, acest tip de comunicat prezentând atitudinea companiei față de o problemă sau știre publicată anterior.

• de clarificare, prin care se aduc anumite precizări și informații suplimentare;

• de rectificare, atunci când se corectează anumite informații ce au prejudiciat imaginea companiei;

• de contestare față de o știre cu care compania nu este de acord;

• de provocare, ceea ce nu este recomandat în activitatea de PR, pentru că este o formă agresivă, iar de cele mai multe ori atrage după sine unele consecințe.

Etichete: articol, reguli comunicat de presă, strategie de marketing, campanii eficiente
Publicat în categoria: Comunicare și PR
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook

0 Comments

Lasa un mesaj

Your email address will not be published. Required fields are marked *