Ce strategie de marketing folosesti pentru compania ta?
- Postat de admin
- La data de November 21, 2019
- 0 Comentarii
Care este diferenta intre o companie care are succes si o companie care ramane in urma? Cu siguranta sunt mai multi factori care influenteaza, iar unul dintre acestia este folosirea unei strategii potrivite de marketing. Acest lucru permite firmei sa isi valorifice oportunitatile pentru a creste vanzarile precum si pentru a obtine un avantaj competitiv durabil.
Iata care sunt cele 4 strategii principale de marketing privind segmentarea clientilor.
Marketing nediferentiat sau marketing de masa
Aceasta strategie se concentreaza pe ceea ce au in comun nevoile clientilor si nu pe ceea ce este diferit. Cam greu sa creezi un singur produs si toata lumea sa fie multumita, nu este asa? Intr-adevar, apar mari dificultati in realizarea unui produs sau marci care sa-i satisfaca pe toti clientii avand in vedere ca exista firme care ofera servicii de nisa, specializate.
Marketing diferentiat sau marketing segmentat
Presupune sa vizezi mai multe segmente de piata si sa concepi oferte separate pentru fiecare. Acest lucru presupune sa actionezi cu programe de marketing diferentiate, adaptate fiecarui segment (produsele, politica de pret, distributia, promovare).
Marketing de nisa
Aceasta strategie de acoperire a pietei, presupune sa urmaresti o cota mare pe unul sau mai multe segmente ori pe una sau mai multe nise de piata. Inseamna un marketing mai eficient, iti poti adapta in detaliu produsele, preturile si programele pentru un segment bine definit de clienti. Totodata, poti aborda mediile de promovare specifice clientilor tai pentru a-i servi cat mai bine si in modul cel mai profitabil.
Micromarketingul
Inseamna adaptarea produselor si programele de marketing la nevoile si dorintele unor persoane anume, grupuri locale de client, orase, cartiere si chiar magazine anume. Multe dintre bancile din Romania furnizeaza mixuri diferite de servicii bancare in cadrul sucursalelor sale, in functie de caracteristicile demografice ale cartierului servit de fiecare sucursala, existand o diferenta de servicii intre cele aflate la periferie fata de cele situate in centru.
Cum alegi o strategie de vizare a pietei?
Atunci cand alegi o strategie de vizare a pietei, ca manager este important sa ai in vedere mai multi factori:
Resursele firmei – Acestea pot fi de natura financiara sau umana. Cand resursele firmei sunt limitate, marketingul concentrat devine varianta cea mai rationala.
Gradul de variabilitate al firmei – Atunci cand produsele sunt uniforme, asa cum sunt fructele de un anumit fel sau otelul, marketingul nediferentiat se potriveste mai bine. Produsele care variaza din punct de vedere al designului, cum ar fi aparatele de fotografiat sau automobilele, se recomanda o strategie de diferentiere sau de concentrare.
Etapa din ciclul de viata al produsului – Cand o firma introduce un produs nou pe piata, varianta cea mai fezabila este lansarea unei singure versiuni a produsului, iar cea mai rationala strategie este marketingul nediferentiat sau un marketing concentrat. In stadiul de maturitate din ciclul de viata al produsului insa, incepe sa devina mai potrivit marketingul diferentiat.
Indiferent de strategia utilizata, este important de stiut ca marketingul reprezinta proces complex, necesitand experienta si adaptabilitate la mediul concurential, intrucat piata este schimbatoare, iar valorificarea unor oportunitati la timpul potrivit va conduce firma catre succes.
Etichete: campanii eficiente, campanii de marketing, oportunitati de business
Publicat in categoria: Marketing si Vanzari
Ne puteti urmari si pe pagina noastra de Facebook
0 Comments