Cinci lucruri care contează în marketingul unei proprietăți
- Postat de admin
- La data de March 21, 2020
- 0 Comentarii
Ce reprezintă de fapt, marketingul? În termeni generali, putem defini acest termen ca fiind “știința și arta de a convinge clienții să cumpere” sau mai simplist, marketingul este ”arta și știință de a vinde”.
Indiferent de domeniul afacerii, percepția clienților asupra produselor companiei este foarte importantă, cu atât mai mult în domeniul imobiliar unde valoarea investiției este mai mare, iar achiziția se face pe termen lung și de regulă, prin credite bancare. Fie că vorbim despre apartamente, garsoniere sau case, fiecare impresie transmisă potențialilor clienți, va influența într-un fel sau altul, decizia acestuia în finalizarea tranzacției.
Iată cinci dintre cele mai importante aspecte în marketingul unei proprietăți:
1. Pozele locuințelor
Se spune că “o fotografie face cât o mie de cuvinte”. Indiferent cât de bine ar arată o locuință, dacă poza care o reprezintă nu este reușită, atunci efortul de promovare va fi mult mai mare, la fel și efortul de a vinde locuința. Este important ca pozele să fie făcute de profesionisti iar proprietatea să fie pregătită înainte pentru acest moment. De asemenea, este bine de știut că sunt persoane care elimină din start din lista lor de căutare, locuințele promovate online ale căror poze sunt întunecate sau unghiul de fotografiere nu este unul potrivit.
2. Descrierea
În măsura în care pozele au atras atenția potențialului client compărator sau chiriaș, este la fel de important și textul de descriere al proprietății. Întotdeauna, ceea ce captează atenția oamenilor este acel “ceva” prin care se diferențiază de alte proprietăți. De exemplu, dacă există un șemineu în casă, se poate menționa acest lucru, punându-se accent pe căldură pe care acesta o oferă, pe atmosfera de cămin și pe spațiul mare din casă pe care copii îl pot folosi pentru joacă. La locuințele în care există și pereți din geam se va scoate în evidență luminozitatea oferită și peisajul frumos din proximitate.
3. Promovarea
Poți avea cea mai competitivă proprietate dintr-o anumită zonă, dar dacă potențialii clienți nu află de ea, atunci totul este în zadar. Este important ca promovarea să se facă pe mai multe canale, pentru a ajunge la potențialii cumpărători. Gândiți-vă că majoritatea oamenilor caută locuințe în mediul online, însă nu ar trebui să ne rezumăm doar la atât. Potențialul client ar trebui să găsească proprietatea atât online cât și în alte zone de interes: bannere stradale, în presă scrisă, în media, plus pe site-ul propriu, în social media, pe portalurile imobiliare sau în cadrul târgurilor și expozițiilor de profil.
4. Persoana de vânzări
Așa cum spunea William C. Stone, “Vânzările sunt dependente de atitudinea omului de vânzări, nu de atitudinea clientului.” Nu am cunoscut niciodată o persoană de vânzări din top care să aibă întotdeauna o atitudine pesimistă, lipsită de încredere în ea și care să nu zâmbească. Succesul în vânzări pe termen lung este direct proporțional cu atitudinea pozitivă a omului de vânzări, bineînțeles completată și de alte atribute: efort susținut, onestitate, abilități de negociere, capacitatea de a rezolva problema și lista poate continua.
5. Recomandările clienților vechi
Un necunoscător în domeniul imobiliar ar putea spune că omul care a cumpărat o locuință nu mai reprezintă un factor de influență pentru altă tranzacție în următoarea perioada. Nimic mai greșit. Un client care a cumpărat și își exprimă nemulțumirile față de cunoscuți sau și mai grav, în mediul online pe rețelele de socializare, forumuri, reprezintă o adevărată problemă de luat în calcul. Pe tine cum te-ar influența, în calitate de potențial compărător, relatarea unui client care a cumpărat deja o casă al cărei perete s-a dărâmat după câteva ploi, sau că există costuri ascunse ale proprietății, de care nu s-a menționat la început? Ai ghicit, situația te-ar pune pe gânduri.
Este bine de reținut, pentru a avea un marketing bun al proiectele tale de locuință, trebuie să oferi relevanță, valoare. Nu se rezumă totul într-o super ofertă cu prețul avantajos. Oamenii cumpără pentru că au încredere în tine, în produsele și serviciile pe care le oferi și pentru că ești dispus să le creezi oferte personalizate.
Etichete: marketing imobiliar, campanii eficiente, construire relații cu clienții
Publicat în categoria: Marketing și Vânzări
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook
0 Comments