Cinci strategii pentru campanii eficiente de branding
- Postat de admin
- La data de January 30, 2020
- 0 Comentarii
Ce este un brand? Practic, un brand înseamnă tot ceea ce vrei să comunici clienților despre produsul tău, compania ta, dar și tot ceea ce comunici fără să vrei. În viziunea lui Philip Kotler, brandul reprezintă “un logo, un simbol ori un design, un nume sau combinația lor, definind și diferențiind un produs sau o companie”.
Să construiești un brand apreciat global, fară să apelezi la confruntări de preț împotriva concurenților, nu este deloc simplu. În spatele companiilor de succes, așa cum este și cazul Apple, cu un portofoliu impunător de produse și standard de design, se afla strategii mărețe și mult efort.
Iată care sunt cinci dintre strategiile eficiente pentru un brand de succes:
1. Alegerea lucrurilor simpliste, nu vă complicați
Marile companii preferă să păstreze lucrurile cât mai simple, fără să se complice, iar acest lucru funcționează foarte bine pentru client, care se simte copleșit de informații.
2. Crearea de oferte unice cu accent pe valoare, nu pe preț
De-a lungul timpului, Apple a reușit cu succes să evite razboaiale de preț cu concurenții prin faptul că a creat oferte unice punând accent pe valoare. Astfel, compania reușește să îmbunătățească experiența utilizatorului, oferind funcții și aplicații interesante pentru acesta.
3. Utilizarea imaginilor și apelarea la emoții
În vremurile actuale, imaginile sunt foarte importante, acestea reprezintă un mod de comunicare cu impact mult mai mare decât cuvintele, iar prin prisma acestui lucru, Apple apelează la o cale mai vizuală pentru campaniile sale de marketing. Este important, de asemenea să apelați la emoții, prin mesajul comunicat către publicul țintă.
4. Vorbirea cu clienții, folosind limbajul lor
Este important să te adresezi clienților într-un limbaj ușor, astfel încât aceștia să îl poată înțelege cu ușurință. Ne putem gândi, de exemplu la un pacient care merge la medic și acolo află că are nevoie de o operație urgentă. În măsura în care pacientului i se transmit informațiile folosind termeni specializați, fără detalii, acesta va ajunge acasă fară să fi înțeles nimic. Când medicul comunică pe limbajul pacientului ce probleme sunt în organism, ce soluții există și ce riscuri apar dacă operația nu se face la timp, atunci pacientul are o șansă în plus pentru luarea unei decizii corecte.
5. Folosirea metodei testimoniale
Indiferent de domeniul în care activează compania, testimonialele pozitive din partea unor clienți mulțumiți sunt instrumente importante ce vor cântari mult în deciziile noilor utilizatori. Poți trimite un produs pentru o perioadă de probă sau o mostră cadou, în schimbul unui testimonial. Acesta va câștiga încrederea noilor clienți.
În ceea ce privește brandingul, vrem ca publicul nostru țintă să aibă încredere în noi, să fie dispus să plătească un preț mai mare pentru serviciile și produsele pe care le oferim. Un brand bine construit facilitează acest proces, pentru că oamenii pe care îi întâlnim vor cunoaște deja valorile companiei noastre, viziunea și modul de lucru al companiei. Este important de reținut că mesajul adresat publicului țintă să fie rațional sau emoțional, centrat pe caracteristicile produsului, pe avantajele folosirii lui și pe așteptările clientului.
Publicat în categoria: Marketing și Vânzări
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook
0 Comments