Business-to-Business Marketing
Reprezintă un tip de Marketing mai specific și se referă la o promovare de forma – Corporate, Platforme, Abonamente – în sensul în care produsul ori serviciul firmei se adresează unor alte companii și nu publicului larg.
În aceste cazuri, deciziile de cumpărare ale companiilor, în comparație cu cele ale persoanelor obișnuite, se bazează mai mult pe impactul asupra veniturilor. Rentabilitatea investiției (ROI) este rareori un factor principal pentru o persoană obișnuită care adesea cumpără sub impulsul emoției, însă este un obiectiv principal pentru factorii de decizie corporativi. Din acest motiv, este important ca marketing-ul B2B să rezoneze cu nevoile clienților dvs și să se concentreze asupra aspectelor care sunt importante pentru ei: timp, finanțe și resurse umane.
Există 4 etape în procesul de marketing B2B:
1.Etapa de conștientizare (Awareness). Cumpărătorul tău realizează că se confruntă cu o problemă și începe să caute soluții de a o rezolva. Astfel, brandul tău poate să reprezinte soluția perfectă de îndată ce clientul află de produsul ori serviciul companiei.
2. Etapa de considerare (Consideration). Cumpărătorul are la dispoziție mai multe opțiuni pe care le analizează și se hotărăște să ia în considerare soluția care se potrivește cel mai bine pentru a-și rezolva problemele. În acest caz, strategia de vânzări se va focusa pe argumente din care să reiasă factorii diferențiatori, de ce produsul ori serviciul companiei tale este mai bun decât produse similare de la alte companii.
3. Etapa de decizie (Decision). Cumpărătorul alege o soluție care corespunde nevoilor lui, atât din punct de vedere al beneficiilor cât și al bugetului.
4. Etapa de retenție (Retention). Rolul marketingului nu se termină atunci când cumpărătorul achiziționează produsul sau serviciul. Este important să fie menținute relații bune cu cumpărătorii, atât prin acțiuni de loialitate cât și din perspectiva că un client mulțumit va recomanda în viitor produsele ori serviciile respective și către alte persoane.