Cum îți crești randamentul în situații limită
- Postat de admin
- La data de March 26, 2020
- 0 Comentarii
Este dovedit științific, atunci când reușești să controlezi stresul poți dezvolta performanță în orice domeniu, indiferent de context. Tu cum reușești să îți îmbunătățești viața, starea și performanțele? Când presiunea este mare, stresul își spune cuvântul, rezultând reacții iraționale, decizii greșite, omiterea unor lucruri importante. Acest lucru se reflectă atât în acțiunile pe care le desfășori cât și asupra persoanelor din jurul tău.
Iată câteva modalități productive de a gestiona stresul, acestea au funcționat și în cazul altor persoane:
1. Crearea un plan de rezervă. Anticiparea unei probleme care este pe cale să se ivească te va ajută să rezolvi problema mult mai repede, pentru că ai deja soluția la îndemână. Diferența dintre soluții este că prima a fost gândită și planificată din timp, în timp ce cealaltă poate fi bazată pe decizii greșite, iraționale, sub impulsul factorilor de stres. Acest lucru poate însemna costuri mai mari, energie consumată și timp pierdut. Să presupunem că urmează să începi producția unei lucrări importante, iar utilajul are o piesă sensibilă care prezintă risc mare de a se defectă. Ce faci? Probabil îți spui în gând ,,Nu îmi fac griji…nu mi se poate întâmplă chiar mie”. Este important să acționezi din timp, fie să comanzi piesă respectivă, fie să te asiguri că ai oferte sau lista furnizorilor care o au pe stoc, fie să apelezi la un service specializat în caz că piesă poate fi reparată.
2. Stabilirea de priorități. De multe ori suntem tentați să acționăm din impuls, iar când sunt multe activități de făcut într-un timp scurt ne dorim să le facem pe toate, pentru că sunt urgențe. Acest lucru poate fi imposibil, ori dacă le vom face pe toate calitatea va avea de suferit.
Cu toate acestea, este recomandat să te detașezi puțin de situație pentru a avea o imagine de ansamblu, astfel încât să îți stabilești prioritățile, ce este cu adevărat important, care sunt lucrurile care pot fi amânate/ delegate.
3. Evitarea întreruperilor. A fi multi-tasking este un lucru bun, însă nu când desfășori în același timp activități importante care necesită atenție sporită. Întreruperile frecvente te vor determina să aloci ulterior mai mult timp decât cel prevăzut inițial, pentru a descoperi și rezolva erorile apărute. Să presupunem că lucrezi în excel la planificarea bugetară a proiectului/ companiei pentru următorul an și faci pauze constant pentru a desfășura și alte activități care nu au legătură. O singură virgulă sau cifra eronată în excel îți poate schimba rezultatul.
Există o serie de studii realizate de cei de la Universitatea Chicago care identifică motivele pentru care oamenii își pierd concentrarea în momentele cruciale. Sian Beilock, cercetător, profesor doctor, autor al lucrării “Choke”, vorbește despre legătura dintre inteligență și performanță, luând în calcul și momentele de presiune. Acesta afirmă că blocajele care conduc la pierderea concentrării au la bază următoarele cauze:
– Ne gândim prea mult la ce este de făcut și facem o obsesie din asta ;
– Uităm lucruri. Când suntem într-o situație limită, acea parte a creierului responsabilă cu procesarea informației, rămâne fără energie mentală și prin urmare uităm detalii. De exemplu, nu îți amintești unde ai pus cheile, când trebuie să vizitezi un prieten la spital;
– Permitem emoțiilor să preia conducerea
Etichete: articol, randament, atitudine,
Publicat în categoria: Dezvoltare personală
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook
0 Comments