Cum promovezi eficient serviciile de telemedicină?

  • Postat de admin
  • La data de September 28, 2022
  • 0 Comentarii

Industria sănătății și-a reinventat sistemele de livrare a serviciilor în regim de criză, impulsionate de restricțiile și carantina care au fost impuse în contextul Covid 19. Deși situația s-a redresat între timp, noua normalitate creează oportunități de marketing în ceea ce privește telemedicina.

Medicina la distanță a devenit un instrument puternic pe scară largă, întrucât serviciile bazate pe tehnologie în mixul de asistență medicală poate ajunge la mulți pacienți îmbunătățind astfel experiența pacienților.

Provocarea majoră este cum să fie utilizate serviciile medicale și tehnologia referitoare la telemedicină astfel încât să se obțină o performanță cât mai bună atât din punct de vedere calitate servicii cât și din perspectiva obținerii unui randament investițional pe măsură. Serviciul de telemedicină reprezintă o oportunitate majoră de diferențiere și de a ocupa poziție de lider în domeniu.

Este de menționat că nu toate serviciile medicale se pot încadra în această categorie, pentru unele fiind necesară prezența pacientului în centrul medical și accesul acestuia la anumite aparate medicale, însă multe dintre servicii pot fi accesate cu ușurință prin sistemul de telemedicină.

Iată câteva dintre modalitățile de a implementa planul de marketing și de a promova telemedicina în rândul pacienților:

1. Actualizare site web

Este esențial ca serviciile de telemedicină sau de sănătate virtuală să fie menționate pe site-ul clinicii medicale într-un loc vizibil. Acest lucru poate fi semnalat printr-un buton sau banner cu un mesaj scurt, de exemplu sub forma “Telemedicina, disponibilă acum și în clinica noastră”, cu link către o pagină în website unde există mai multe detalii despre acest serviciu.

2. Creare secțiune “Întrebări frecvente”

Pentru o eficientizare a procesului de lucru, se pot anticipa întrebările comune la care să fie notate și răspunsuri, astfel încât informațiile să îi ajute pe pacienți, fără a fi nevoie de implicarea unei persoane dedicate care să răspundă constant la aceleași întrebări.

Se poate menționa ce tip de servicii vor fi accesate prin sistemul de telemedicină, orarul disponibil, costurile implicate, informații despre asigurare, informații referitoare la abonament pentru cei care au abonament medical, cum decurge procesul, importanța unei conexiuni bune la internet și alte aspecte necesare pacienților.

3. Notificare pacienți pe email

Trimiterea de notificări pacienților despre acest nou serviciu precum și direcționarea lor către pagina din site unde există mai multe detalii în acest sens, va ajuta cu siguranță.

4. Promovare pe rețelele de socializare

Acest lucru implică atât postări organice pe conturile de social media, cât și reclame, în măsura în care se optează pentru o campanie de conștientizare sau chiar de promovare serviciu al cărui obiectiv conturat este acela de a crește numărul programărilor prin sistemul de telemedicină.

5.Promovare prin intermediul portalurilor de pacienți

Acesta este unul dintre cele mai importante instrumente noi pentru comunicări online bidirecționale, sigure. În funcție de tipul platformelor, acestea pot permite: confidențialitate date de contact (email, telefon, date despre programări, informații despre prescripția medicală, rezumate ale vizitelor, instrucțiuni pentru pacient). Se pot promova aceste aspecte ca parte a noului mix de servicii.

6. Actualizare informații meta pe site-ul clinicii

Metainformațiile apar direct în pagina cu rezultatele căutării ori de câte ori pacienții caută serviciile oferite de o anumită clinică. Se va lua în considerare adăugarea unor simple completări la informațiile Meta existente, în special pentru paginile cele mai accesate ale site-ului.

7. Oferire opțiune de telemedicină la fiecare apel telefonic pentru pacient

Serviciile de telemedicină pot fi promovate inclusiv în cadrul centrului de apel, în timp ce pacientul așteaptă să îi fie preluat apelul pentru a intra în legătură cu personalul care se ocupă de efectuarea programărilor.

MIXUL DE MARKETING ȘI OPORTUNITĂȚI DE PROMOVARE TELEMEDICINĂ

Medicina la distanță este o excelentă oportunitate de diferențiere față de competiție și poate ajuta la obținerea unei poziții de lider. Luând în considerare “Formula 4P” (Produs, Preț, Plasare, Promovare), se pot contura strategii de marketing bine definite care să ajute la îndeplinirea obiectivelor companiei.

Produs: În noua normalitate, mixul de produse/servicii oferite pacienților crează noi așteptări și este esențial să se facă o analiză dacă acestea sunt potrivite în forma de acum  ori există loc de îmbunătățire. Ce servicii sunt cele mai solicitate de către pacienții de astăzi? Există opțiuni de programare în zilele de weekend? Care sunt intervalele orare cele mai accesate? Platformele și software-ul de telemedicină sunt foarte utile, iar acest lucru va crea o valoare mult mai mare atunci când unele funcții sunt automatizate.

Preț: Integrarea și furnizarea serviciilor de telemedicină se reflectă într-un cost mai mare pe care trebuie să îl plătească pacientul? Se pot menține aceleași costuri ca și celelalte servicii furnizate în cadrul clinicii? Există personal medical suficient și disponibil care poate furniza acest tip de servicii? Este important să se facă o analiză a costurilor astfel încât să existe un randament bun din punct de vedere investițional.

Locul: Punctul de vedere – atât al pacientului cât și al furnizorului – s-a schimbat, iar prezența fizică într-o clinică nu mai este absolut necesară pentru toate serviciile, așa încât unele dintre serviciile medicale pot fi accesate cu ușurință de acasă, în sistem “telemedicină” o dată ce există conexiune bună la internet. Accesul pacientului poate fi extins pentru primele vizite, monitorizare, consultații, screening-uri, îngrijire ulterioară, management de caz și altele.

Promovare: Provocarea majoră constă în diferențierea într-un mod pozitiv față de competiție pentru serviciile oferite în sistem telemedicină, astfel încât să se mențină o poziție de lider pentru toate categoriile: furnizori de referință, potențiali pacienți, pacienți actuali, familie și îngrijitori.

Avantajele oferite de implementarea și promovarea sistemului de telemedicină

  • Creștere cotă de piață și atragere de noi clienți
  • Consolidare imagine brand
  • Extindere zonă geografică de servicii
  • Creștere eficiență operațională
  • Reducere cheltuieli generale prin simplificarea pașilor operaționali
  • Creștere venituri
  • Creștere satisfacție și reținere pacient
  • Poziționare furnizor/servicii ca lider
  • Diferențiere de competiție

Schimbările pozitive au remodelat industria sănătății iar mesajul de marketing este esențial să reflecte beneficiile îngrijirii virtuale și ale telemedicinei.

În măsura în care planul dvs de marketing are nevoie de o noua perspectivă, contactați-ne pentru a explora împreună oportunitățile de dezvoltare ale afacerii.

0 Comments

Lasa un mesaj

Your email address will not be published. Required fields are marked *