Cum reduci costurile în compania ta?

  • Postat de admin
  • La data de March 21, 2021
  • 0 Comentarii

Ești interesat să îți crești profitul și chiar rentabilitatea? Dacă te limitezi doar la modalități pentru reducerea costurilor, treci cu vederea oportunitatea de a folosi mai eficient costurile pentru sporirea vânzărilor, sporind astfel și profitul. Ca manager, obiectivul principal nu ar trebui să fie reducerea costurilor ci creșterea profitului companiei. Există trei moduri prin care poți îmbunătăți performanțele companiei tale:

  •  Reducerea costurilor pe care le suporți, dar menținerea numărului de vânzări;
  • Creșterea vânzărilor fără să crească implicit și costurile;
  • Reducerea sumei investițiilor necesare pentru a încheia același număr de contracte.

Iată câteva idei de reducere a costurilor care au funcționat și în alte companii.

1. Identificarea sursei care crează probleme

Este important să identifici cauza unei probleme, să comunici cu oamenii astfel încât ei să nu repete aceeași greșeală. Dacă nu comunici cauzele, oamenii vor continuă fericiți să lucreze în lipsa lor de cunoaștere. De exemplu, proiectanții fie vor continuă să implementeze caracteristici care nu sunt importante și nici solicitate, fie vor continuă să proiecteze produse ce nu pot fi fabricate economic. Feedback-ul oferit la timpul potrivit pentru evitarea unei greșeli, îți poate scădea costurile în companie pe termen lung, iar afacerea ta va fi mai profitabilă.

La un eveniment de business la care am participat, am surprins în pauză de cafea o discuție între doi directori de producție care lucrau în același grup, iar unul dintre ei se plângea de o achiziție regretabilă a unei mărci de echipament. La scurt timp, se aude un răspuns înțelegător de la celălalt: “Da, știu. Am cumpărat inclusiv noi unul acum doi ani și nu este deloc rentabil, nici nu merge cum trebuie. Costurile de întreținere sunt mari în comparație cu beneficiile pe care le oferă”.

2. Alegerea partenerilor potriviți

Care este diferența dintre un angajat și un furnizor? Probabil nu este una considerabilă, în ambele cazuri, trebuie să te asiguri că echipa care lucrează pentru tine e cea mai bună, are capacitățile necesare și îți oferă serviciile la timp.

În ceea ce privește furnizorii pe care îi alegi, de regulă ții cont să îți livreze constant ceea ce ai nevoie, la un preț competitiv și să îți ofere termene de plată avantajoase. Crearea unei relații de parteneriat cu furnizorii este benefică în măsura în care există entuziasm și interese pentru ambele părți. Lucrând împreună poți elimina pierderile ambelor companii. De exemplu, o firmă care vinde componente dintr-un produs are de câștigat când furnizorul partener propune să le asambleze el în-house, astfel încât clienții să primească echipamentul întreg, asamblat. Această modalitate oferă posibilitatea atragerii de noi contracte și economisirea banilor clienților. Ca parteneri, furnizorii au un interes justificat pentru succesul tău în atragerea de noi comenzi și păstrarea contractelor existente.

O altă modalitate de optimizare a costurilor este ca poți ruga furnizorii să îți trimită lunar o factură cumulată decât mai multe facturi individuale în decursul întregii luni. Acest lucru poate reduce costurile procesării și plății facturilor, prelungind eficient termenele tale de plată.

3. Alegerea oamenilor de valoare în companie

Oamenii din echipă care lucrează pentru tine pot duce compania către succes sau către declin. Dacă nu ai oamenii cu abilitățile potrivite pe postul potrivit, trebuie să instruiești angajații existenți sau să recrutezi alții. Iată câteva idei pe care ți le recomand, au funcționat și pentru alte companii în recrutarea oamenilor valoroși.

  • Ține cont de recomandări. Recomandările personale pot identifica aplicanții potriviți, care nu caută neapărat un job.
  • Urmărește în CV-ul aplicanților secțiunea de dezvoltare personală și profesională. Acest lucru înseamnă: pregătire profesională, cursuri, workshop-uri la care au participat, competențe, implicarea în diverse proiecte și perioada de implicare în proiecte. Pentru selecția oamenilor potriviți, este bine de aflat dacă persoanele respective continuă să se dezvolte după ce au terminat un stagiu de pregătire (liceu, facultate) sau dacă au desfășurat mai multe activități concomitent: acest lucru poate însemna că sunt capabili să lucreze cu succes pe mai multe proiecte inclusiv în compania ta.
  • Numărul de firme la care a lucrat, notate în CV. O persoană care obișnuiește să își schimbe des jobul, lucrând pe parcursul unui an la mai multe firme, cu siguranță că nu prezintă o garanție să lucreze mai mult de câteva luni la următorul angajator.

4. Negocierea atentă a contractelor cu clienții

Atunci când negociezi contractele cu clienții, asigură-te că nu există costuri ascunse pentru serviciile prestate și acordă atenție detaliilor din contract. De exemplu, este important să te asiguri că înțelegi cui îi revine răspunderea pentru transport și asigurare, iar dacă îți revine ție această sarcină, caută cele mai eficiente soluții din punctul de vedere al costurilor.

Verifică termenii de creditare negociați cu clientul, procentul de penalizare dacă plata nu se face la timp, sau cine alege serviciul de curierat pe care îl veți folosi. Asigură-te că este foarte clar cine răspunde de partea logistică și financiară a livrării bunurilor.

5. Departamentul de contabilitate

Cum poți reduce cheltuielile dacă nu le cunoști? În cadrul companiilor există două tipuri de contabilitate: contabilitate financiară și de management. Prima presupune “ținerea socotelilor”, însemnând plata taxelor și impozitelor, depunerea situațiilor financiare cerute de lege, găsirea unor soluții legate de TVA privind unele încasări sau plăți. Contabilitatea de management este un serviciu care are scopul de a strânge, analiză, intrepreta și comunica informații despre cheltuieli pentru a permite celorlalți să ia decizii mai bune.

Fiecare afacere este unică, iar informația privind costurile, trebuie să reflecte realitatea a ceea ce se întâmplă. Două afaceri nu pot atrage aceleași resurse și nici nu le vor utiliza în același mod, iar rezultatele vor fi de asemenea diferite. Drept urmare, până nu înțelegi cum atragi resursele și costurile aferente, cum le plasezi în cadrul afacerii și cum le scoți din aceasta, nu poți obtine informații relevante.

6. Nu încerca să faci singur totul

Este important să te concentrezi asupra competențelor tale de bază, acele activități care nu îți crează un disconfort și gândește-te cum să-ți reorganizezi portofoliul de servicii sau produse pentru a îmbunătăți rentabilitatea. Fii onest cu propria persoană privind acele aspecte ale afacerii tale care se prezintă bine și care generează profit. Caută abordări noi de a lucra cu clienții, furnizorii și chiar competitorii.

Înainte de toate, este bine de știut că un control ineficient al costurilor firmei te poate duce la faliment. Sunt importante vânzările, însă la fel de importante sunt și deciziile referitoare la costuri, iar implementarea ideilor în acest sens pot salva afacerea ta de costuri considerabile, iar profitul companiei va crește.


Publicat in categoria: Marketing și Vânzări
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook

0 Comments

Lasa un mesaj

Your email address will not be published. Required fields are marked *