Cum reduci rata de abandon a coșului de cumpărături

  • Postat de admin
  • La data de January 16, 2020
  • 0 Comentarii

Pentru o afacere online, rata de abandon a coșului de cumpărături este un element esențial. O rată de abandon ridicată va implica o conversie slabă și implicit mai multe consecințe, dintre care și scăderea veniturilor. În calitate de e-comerciant, este esențial să poți furniza clienților cea mai bună experiență de utilizator posibilă, eliminând obstacolele care apar în procesul de achiziție al clienților.

De ce renunță cumpărătorii?

Motivele cele mai frecvente pentru care utilizatorii abandonează coșul de cumpărături pe site, sunt:

• Costurile de livrare prea mari;

• Costurile de livrare sunt menționate prea departe în procesul de comandă;

• Utilizatorii au dorit să compare preturile de pe mai multe site-uri;

• Modul de plată neconvenabil;

• Nu au dorit să se înregistreze sau să creeze un cont pe site;

• Formular de comandă prea complicat;

• Nu au avut suficientă încredere în companie și nici nu au găsit datele de contact în site;

• Site-ul prezintă unele erori tehnice.

Cum diminuați abandonul coșului de cumpărături?

Iată cinci modalități simple de a-ți optimiza procesul de achiziție și de a reduce rata de abandon a coșului de cumpărături:

1. Evidențiere beneficii produse sau servicii

Puneți-vă în locul clientului vostru. Ce face produsul sau serviciul vostru pentru a-l convinge să cumpere de la voi? Utilizați fraze scurte, percutante și ușor de înțeles care să consolideze imaginea brandului. De asemenea, produsele și serviciile tale trebuie să aibă o descriere clară și care să îi răspundă clientului la eventualele întrebări pe care le poate avea în legătură cu produsul. (ex: la o mașină de spălat, aș vrea să stiu mărimile exacte pentru a vedea daca îmi încape în locul unde vreau să o instalez, nu doar capacitatea cuvei, numărul de rotații, etc).

2. Reducere timp pentru încărcare pagini

Conform unor statistici, un site are maxim 8 secunde de încărcare a paginilor pentru a convinge un utilizator să rămână sau să abandoneze site-ul respectiv. În acest sens, este important ca site-ul vostru să se încarce într-un timp cât mai scurt. Asigurați-vă că toate imaginile sunt comprimate, pentru a reduce timpul de încărcare. Dacă timpul de răspuns al serverului este mai mic de 200 milisecunde, este, de asemenea, un semn bun că paginile de pornire aduc cea mai bună experiența de utilizare posibilă. Dacă site-ul vostru este rapid, clar și ușor de navigat, el va fi mult mai credibil în ochii utilizatorilor.

3. Simplificare formular de comandă

Acest lucru presupune ca formularul de comandă să nu conțină prea multe câmpuri de completat, dar și permiterea utilizatorului să plaseze comanda, fără a fi obligat să își creeze un cont. Formularul de comandă trebuie să fie simplu, concis, iar informațiile solicitate să fie doar cele necesare.

4. Modalități de plată multiple

Unele persoane nu sunt foarte încântate să completeze datele de pe card pentru a face plata online, altele preferă transferul bancar, sau plata cash în situația achitării la livrare.

5. Afișare politică de retur

Returnarea produselor achiziționate este una dintre cauzele de abandon care influențează decizia de a nu cumpăra, în special în sectorul vestimentar. Imaginați-vă cum ar fi ca cineva să cumpere o pereche de pantofi de 500 de lei, mărimea 38 care nu i se potrivesc și are nevoie de un număr mai mare.

6. Mod de livrare competitiv

Livrarea reprezintă un criteriu major în ceea ce privește abandonarea procesului de cumpărare. Astfel, redu la maxim costurile de livrare, sau propune și opțiunea de transport gratuit, fie la atingerea unui prag valoric de cumpărături, fie prin ridicarea produsului cumpărat din magazine sau alt punct de lucru.

7. Testare formular de comandă

Efectuați o comandă ca test pe site pentru a vă asigura că totul funcționează. Încercați în diferite contexte, pentru a vedea tipurile de erori apărute și pentru a le rezolva. În plus, puteți face teste prin intermediul persoanelor apropiate din jurul vostru care nu au intrat niciodată pe site și observați-le comportamentul atunci când doresc să plaseze o comandă. De asemenea, atunci când în formular apar diverse erori, fie prin completarea incorectă a datelor, fie prin omiterea unui câmp obligatoriu, este important ca mesajul generat să fie umanizat, nu unul generic. Acest lucru va îmbunătăți experiența vizitatorului.

8. Includere secțiune “Întrebări frecvente”

Existența unei astfel de secțiuni, nu va fi benefică doar utilizatorului, ci și companiei în sine. Faptul că sunt expuse răspunsuri la cele mai frecvente întrebări, va reduce numărul de mail-uri și telefoane ale căror scop sunt obținerea de informații suplimentare.

9. Salvare coș de cumpărături

Este important acest lucru, astfel încât cumpărătorii să poată reveni când doresc să-și continue cumpărăturile, chiar dacă mai vizualizează și alte produse pe site. Pentru o afacere online, rata de abandon a coșului de cumpărături este un element esențial. O rată de abandon ridicată va implica o conversie slabă și implicit mai multe consecințe, dintre care și scăderea veniturilor. În calitate de e-comerciant, este esențial să poți furniza clienților cea mai bună experiență de utilizator posibilă, eliminând obstacolele care apar în procesul de achiziție al clienților.

Etichete: strategii de marketing, creștere vânzări, content marketing, campanii de marketing
Publicat în categoria: Marketing și Vânzări
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook

0 Comments

Lasa un mesaj

Your email address will not be published. Required fields are marked *