Opt greșeli de promovare în Social Media
- Postat de admin
- La data de April 30, 2020
- 0 Comentarii
![](https://www.mkbusiness.ro/wp-content/uploads/2020/05/greseli-social-media.jpg)
Social Media a devenit un “must” în orice companie, fie că vorbim despre afaceri B2B (Business to Business) sau B2C (Business tot Client), de companii mari sau mici. Cu toate acestea, multe dintre firme, din dorința de a-și mari vizibilitatea, scapă din vedere unele detalii esențiale.
Iată care sunt 8 din cele mai frecvente erori pe care firmele le fac în social media.
1. Ignoră importanța Social Media
Acest lucru se întâmplă pentru că nu cunosc impactul pe care îl poate avea asupra vânzărilor din companie. Social Media este ignorată în mod deliberat, sub pretextul că sunt alte priorități mult mai presante, sau consideră că este doar o distracție, o modalitate de a petrece timpul liber.
2. Nu măsoară cu precizie rezultatele
În momentul în care investești un buget de promovare în Social media, este important să știi următoarele lucruri: câți utilizatori care ajung pe website-ul tău, câte persoane au văzut postările tale, cantitatea de produse pe care ai vândut-o efectiv. Multe firme nu măsoară rezultatele eforturilor de promovare pe social media considerând că vor realiza pe parcurs dacă acele campanii sunt sau nu eficiente. În realitate, acest lucru presupune că nu ai oportunitatea de a optimiza din mers campania și nu vei ști cu exactitate care reclamă merită extinsă și care trebuie închisă.
3. Încearcă să vândă, fără a construi relații cu clienții
Oamenii întră pe facebook pentru a se destinde, pentru a vedea poze cu animăluțe, video-uri amuzante, articole interesante sau pentru a interacționa cu diverse persoane. Tehnicile agresive de vânzare nu au rezultate bune în social media. Este important să creezi o relație cu clienții tăi, să interacționezi cu ei și să le câștigi încrederea. Pe scurt, să creezi o comunitate cu oameni care sunt interesați de produsul tău. Asigură-te că îți cunoști clientul, interesele lui și problemele cu care acesta se confruntă, astfel încât mesajul tău să fie în conformitate cu nevoile lui.
4. Lipsa unei strategii eficiente
Multe companii decid să fie prezente în social media prin învestirea unor bugete de promovare, însă fără să aibă niciun fel de strategie sau să își stabilească obiective. Este important să vă stabiliți un plan pentru platforma în care doriți să fiți prezenți, să stabiliți un calendar editorial, un buget de investiție și câteva obiective. Puteți recalibra aceste obiective ajustându-le pe parcurs, în funcție de răspunsul primit, dar punctele esențiale trebuie trasate, pentru a nu exista haos ce consumă timp și bani în zadar.
5. Nu postează conținut video
Este dovedit faptul că, în social media, clipurile generează mai multe share-uri decât conținutul de text și imagini, clipurile având un reach mai bun (ajung la mai multe persoane). Toate rețelele sociale își prioritizează conținutul video și vor continuă să facă acest lucru, video-ul fiind una dintre cele mai eficiente metode de comunicare, în special pentru branding și engagement.
6. Nu răspund la întrebările utilizatorilor
Indiferent ce rețea de social media alegi, încearcă să oferi brandului tău personalitate, astfel încât utilizatorii să fie deschiși la reacții și interacțiune. Referitor la serviciul de customer service în social media, este cunoscut faptul că mulți utilizatori aleg să cumpere de la concurență dacă un brand nu răspunde la mesajele lăsate pe platforma de socializare, sau mai mult decât atât, sunt dispuși să distribuie în social media o experiență pozitivă cu un brand, lucru care contribuie implicit la promovarea companiei și într-o măsură destul de mare, la loializarea clienților.
7. Inconsecvența postărilor
Odată stabilită strategia de social media, trebuie să analizezi cât timp poți aloca acestei activități. Multe companii încep prin a postă zilnic zeci de lucruri, apoi din ce în ce mai puțin. Este important de știut că trebuie să fii constant, altfel potențialii clienți vor avea și ei un interes mai scăzut.
8. Numai despre companie, tot timpul
Pentru a îmbunătăți vizibilitatea brandului, precum și creșterea numărului de fani, este important să distribui pe social media și alte informații relevante pentru publicul tău, nu doar informații despre compania ta. Sunt șanse mari ca postările pe care le distribui să ajungă la persoane care nu au auzit niciodată de brandul tău și care ulterior vor da Like paginii tale.
Etichete: content marketing, strategii de marketing, campanii de marketing
Publicat în categoria: Marketing și Vânzări
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook
0 Comments