Relațiile publice în publicitate
- Postat de admin
- La data de December 12, 2019
- 0 Comentarii

De ce este nevoie de marketing, publicitate și PR? Din același motiv pentru care, atunci când există două restaurante cu specific chinezesc într-un anumit cartier, care oferă servicii extraordinare iar mâncarea este gustoasă, un restaurant rezistă pe piață, iar celălalt intră în faliment. Care este explicația? Nu este suficient să fii cel mai bun, dacă nimeni sau foarte puțini știu acest lucru.
Publicitatea și marketingul au ca scopuri principale, vânzarea și creșterea cotei de piață, în timp ce relațiile publice au ca scop principal construirea imaginii unui brand sau a unei companii. Prin urmare, publicitatea și relațiile publice se întrepătrund într-o măsură destul de mare. Publicitatea urmărește să vândă și de aceea este emoțională și de multe ori subiectivă. Spre deosebire de publicitate, relațiile publice trebuie să fie credibile și imparțiale. Trebuie să descrie evenimentele, să comunice adevărul și faptele obiectiv, fără interpretări.
Când folosim Relații publice ca formă de comunicare?
Relațiile publice se aplică în domenii clar diferite de marketing și publicitate, cum ar fi relațiile cu comunitatea și relațiile cu angajații. De asemenea, cu ajutorul relațiilor publice se gestionează situațiile de criză precum grevele, dezastrele naturale, prăbușirea unor companii, sau chiar în cazul pandemiilor, cum este cea de coronavirus.
Este mult mai ușor să promovezi un produs atunci când consumatorii deja îl cunosc și îl înțeleg, așa încât cu sprijinul relațiilor publice, publicitatea devine mai eficientă. De exemplu, o agenție de turism vinde mai ușor vacanțe în insulele Mauritius, dacă publicul știe deja unde se află aceste insule, ce climat au, sau alte caracteristici ale acestora. Acestea pot fi comunicate prin interviuri în reviste de turism, sau prin rubrici speciale în cadrul unor emisiuni TV de specialitate.
De asemenea, luând în considerare situația pandemiei de coronavirus, care a apărut în martie 2020 și în Romania, apariția unui vaccin contra virusului era cu atât mai așteptată de oamenii din întreagă lume, decât dacă acest virus ar fi existat într-o singura țară iar numărul îmbolnăvirilor ar fi fost nesemnificativ.
Dacă publicitatea înseamnă ceea ce o companie spune despre ea, atunci relațiile publice sunt în final, rezultatul a ceea ce spun ceilalți despre ea.
Situațiile în care relațiile publice interferează cu publicitatea, sunt:
- Înaintea campaniei publicitare. Campaniile de relații publice se folosesc în cazul lansării de produse noi sau chiar de categorii de produse care nu au mai existat până atunci pe o piață.
- In aceeași perioada cu campania publicitară. Se folosesc atunci când, din motive de securitate, nu este permisă anunțarea produsului înainte de lansarea lui pe piață.
- Post campanie publicitară. Se folosesc atunci când, după lansare, campania publicitară devine prea costisitoare și ineficientă iar apelarea la tehnici de relații publice este cea mai convenabilă soluție.
- Campanie continuă. Se utilizează atunci când vânzarea produsului promovat are o sezonalitate puternică și întâmpină greutăți în vânzare (este scump, are o viață scurtă sau o nișă foarte îngustă de piață).
Etichete: articol, publicitate, promovare eficientă, greșeli de evitat în social media
Publicat în categoria: Comunicare și PR
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook
0 Comments