Șapte modalități eficiente prin care poți crește rata de conversie

  • Postat de admin
  • La data de April 9, 2020
  • 0 Comentarii

Rata de conversie este o componentă decisivă în atingerea obiectivelor de marketing. Aceasta deține un rol esențial deoarece cu ajutorul ei poți calcula profitabilitatea afacerii, previziona volumul vânzărilor sau poți identifica problemă de funcționare la nivelul afacerii tale. Analizarea și optimizarea ratei de conversie, cumulate cu informațiile despre vizitatorii magazinului tău online pot influența vânzările afacerii tale.

Rata de conversie reprezinta raportul dintre cei care finalizeaza o comanda pe site si totalul vizitatorilor pe acel site, iar rezultatul inmultit cu 100. Exemplu: In masura in care avem 1.000 de vizitatori pe site (sau in magazine), iar 10 dintre ei cumpara sau fac o actiune dorita de noi, masurata ca si conversie, atunci rezultatul este: 1000/10 *100= 1%. Astfel, 1% dintre vizitatorii site-ului (magazinului) fac o conversie.

Rata de conversie reprezintă raportul dintre cei care finalizează o comandă pe site și totalul vizitatorilor pe acel site, iar rezultatul înmulțit cu 100. Exemplu: În măsura în care avem 1.000 de vizitatori pe site (sau în magazine), iar 10 dintre ei cumpără sau fac o acțiune dorită de noi, măsurată ca și conversie, atunci rezultatul este: 1000/10 *100= 1%. Astfel, 1% dintre vizitatorii site-ului (magazinului) fac o conversie.

O rată de conversie considerată bună este cuprinsă între 1% și 4%, acest lucru diferă în funcție de domeniu și de modelul de business. Un magazin online B2B, sau care vinde consumabile, are rate de conversie mai mari decât un magazin online care vinde produse foarte scumpe și pe care le cumperi o dată la 15-20 de ani.

Pentru a crește rata de conversie, este important să știi de ce oamenii nu cumpără de la tine preferând fie să cumpere de la concurenți, fie să nu cumpere deloc. O analiză atentă a propriei afaceri te poate ajuta să identifici profilul clientului ideal, apoi să îi poți convinge chiar și pe clienții nehotărâți, să cumpere de la tine.

Cum optimizăm rata de conversie?

Iată 7 strategii care te pot ajuta în optimizarea ratei de conversie, recomandate în special pentru afacerile al căror brand este încă în construcție.

1. Oferă credibiliate

În mediul online încrederea se construiește destul de greu, motiv pentru care este esențial ca afacerea ta să prezinte un grad ridicat de credibilitate în rândul potențialilor clienți. Notorietatea unui brand face diferența atunci când vorbim de conversii și vânzări. Ca elemente ajutătoare, poți lua în considerare următoarele: menționarea cu acuratețe a informațiilor pe site, evidențierea nivelului de expertiză pe care îl deții, asigurarea că informațiile sunt transmise într-un mod profesionist, testimoniale de la clienți.

2. Calitatea produselor și stocul existent

Indiferent cât de bine este promovată o companie sau produsele acesteia, în măsura în care nivelul este scăzut în ceea ce privește calitatea produselor ori a stocului, succesul tinde și el către zero. Este important să te asiguri că stocul de produse este suficient, raportat la cerere, iar calitatea produselor să fie competitivă.

3. Cunoașterea profilului de client

Este cunoscut faptul că analiză comportamentului clienților este o tehnică eficientă în marketing, ea te poate ajuta la segmentarea clienților și la crearea ofertelor țintite. Dintre indicatorii relevanți, în funcție de domeniul afacerii, aceștia pot fi: vârsta persoanelor care cumpără de la tine, dispozitivele de pe care îți accesează site-ul, zona lor geografică, paginile care sunt accesate în site și timpul de parcurgere.

4. Facilitează procesul de achiziție

Există situații frecvente în care potențialul client, din cauza unor impedimente ce țin de funcționalitatea site-ului, abandonează totul fără a face nicio achiziție, preferând să cumpere din altă parte.

În acest sens, recomand următoarele:

• formularele completate de clienți să aibă puține câmpuri; fie că sunt de livrare sau contact, formularele lungi descurajează vizitatorul.

• prezintă clar și concis funcționalitățile și beneficiile produsului /serviciului pe care îl oferă firma ta

• nu forța crearea unui cont, pentru a cumpăra de pe site; acest lucru poate îngreuna procesul de achiziție și implicit rata de abandon

• nu oferi prea multe opțiuni, decât cele pe care le consideri absolut necesare; cu cât vizitatorii au mai multe opțiuni, cu atât mai greu le va fi să decidă.

• oferă mai multe opțiuni de plată (ex: cu cardul, plata la termen, prin banca..etc)

• oferă utilizatorilor posibilitatea de editare a cantității în formularul de comandă și de ștergere a produselor din chart. Recompletarea aceluiași formular de comandă dar cu altă cantitate este o acțiune inutilă pe care trebuie să o realizeze un utilizator, ceea ce determină o scădere drastică a șanselor ca acesta să finalizeze comandă.

• oferă transport gratuit, la comenzi care ating o anumită sumă.

5. Înlătură riscul și oferă garanții

Indiferent de tranzacție tot timpul va exista un risc. De aceea, este necesar că tu să reduci riscul sau să îl elimi definitiv. Astfel poți oferi garanții, iar în funcție de modelul de afacere poți dezvolta diferite elemente de garanții prin care să reduci sau să elimini riscul!

6. Analiza constantă a ratei de conversie

O analiză atentă și constantă a ratei de conversie te poate ajuta să identifici obstacolele care împiedică o creștere a ratei de conversie, precum și să găsești cele mai bune soluții în acest sens. De asemenea, poți lua în vedere creșterea ratei de conversie pe categorii de produse.

7. Datele de contact

Este important pentru orice afacere să fie afișate datele de contact (număr de telefon, e-mail) pe site-ul propriu. Existența doar a unui formular de comandă standard nu este suficient, întrucât acesta poate prezenta deseori erori cauzate de limita de caractere.

Rata de conversie reprezinta raportul dintre cei care finalizeaza o comanda pe site si totalul vizitatorilor pe acel site, iar rezultatul inmultit cu 100. Exemplu: In masura in care avem 1.000 de vizitatori pe site (sau in magazine), iar 10 dintre ei cumpara sau fac o actiune dorita de noi, masurata ca si conversie, atunci rezultatul este: 1000/10 *100= 1%. Astfel, 1% dintre vizitatorii site-ului (magazinului) fac o conversie.

Etichete: creștere vânzări, succes vânzări, oportunități de business
Publicat în categoria: Marketing și Vânzări
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook

0 Comments

Lasa un mesaj

Your email address will not be published. Required fields are marked *