Social Media: cât de mult contează conținutul postat

  • Postat de admin
  • La data de March 9, 2021
  • 0 Comentarii

Rețelele sociale ocupă un loc important în strategia de comunicare a firmei. Majoritatea companiilor folosesc social media ca mod de promovare, în speranța de a-și crește numărul de clienți și cifra de afaceri, însă puține dintre ele reușesc să își atingă obiectivele în termenul stabilit. Este important de avut în vedere că social media este o investiție pe termen lung, drept pentru care conținutul postat trebuie să fie unic și relevant pentru publicul țintă.

Iată câteva reguli esențiale pentru o comunicare eficientă în social media:

1.Definire obiective. Fie că este vorba despre prospectare de clienți, de a crește vânzările, sau de a dezvolta o comunitate, este important să aveți stabilite câteva obiective, în funcție de domeniul de activitate al firmei: număr de fani, vizitatori pe site, persoane abonate la newsletter, creștere procentuală a vânzărilor.

2. Definire public țintă. Pentru definirea unei strategii pertinente, este indispensabil să identificați și să vă cunoașteți publicul țintă, pentru a crea strategia de promovare și mesajele în mod eficient. De exemplu, dacă un dezvoltator imobiliar are în lucru două ansamble rezidențiale, dar care se adresează către două publicuri țintă diferite (costuri foarte mari și costuri scăzute), este recomandat ca fiecare ansamblu să fie promovat pe un cont social media individual. Clienții cu resurse financiare mai mari vor fi interesați întotdeauna să plătească un preț mai mare (ex pentru vile, sau apartament Penthouse într-o zona scumpă), dar care să reflecte beneficiile, calitatea, confortul, imaginea în societate, în timp ce pentru ceilalți clienți, aspectul financiar este prioritar.

3. Identificare rețele sociale prioritare. Pentru evitarea diseminării informațiilor pe canale social media nepotrivite, sau pierderea de timp cu postări, este important să vă concentrați efortul asupra celor care au un impact mai mare pentru compania dvs. Ce public țintă are compania? Ce rețele sociale folosesc clienții companiei? Analizând comportamentul publicului vostru țintă, veți putea decide pe ce platforme să vă poziționați: Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram, etc.

4. Planificare calendar postări. O bună organizare este cheia comunicării eficiente pe termen lung. Când vă planificați postările pentru perioada următoare, vă ajută să câștigați timp și vă oferă o viziune de ansamblu asupra conținutului difuzat. Este recomandat să elaborați un calendar editorial definind temele de abordat și mesajele, pentru perioada următoare.

•Pentru 12 luni înainte, în linii mari, în funcție de sezon și de evenimentele din an (Crăciun, vacanțe, vânzări promoționale)

•Pentru 30 de zile înainte, cu informații detaliate

5 . Definire resurse și linie editorială. Comunicarea pe rețelele de socializare necesită consecvență și organizare. Este important să evaluați dinainte capacitățile proprii:

-Resurse umane: există persoane competente din cadrul companiei care să se ocupe?

-Resurse temporale: cât timp pe săptămână vă puteți aloca pentru rețele sociale?

-Resurse financiare: dispuneți de un buget pentru a investi în campanii publicitare?

Acum, că știți pe ce rețele vă poziționați, nu postați duplicate (același conținut) pe mai multe canale social media. Considerând rețelele social media complementare și care se disting prin linia editorială, este important să puneți în evidență o strategie adaptată fiecărei comunități.

În funcție de tipul business-ului și de fiecare rețea social media, definiți:

a) Tonul utilizat: umoristic, profesional, serios

b) Tipul de mesaj: divertisment, informativ, promoțional, concursuri

c) Forma: video, imagini, gif-uri, fotografii

Nu uitați de promovarea articolelor de pe site-ul propriu, pentru a genera trafic suplimentar. De asemenea, imaginile și video-urile sunt recomandate, mai ales că acestea au un impact mare în mediul online. Indiferent care este domeniul afacerii, este important să postați întotdeauna conținut util, relevant pentru publicul țintă și captivant în același timp.

6. Răspundeți fanilor sau abonaților. Fiecare comentariu, cerere sau întrebare necesită un răspuns. Fie că sunt pozitive sau negative întrebările, trebuie să fiți în măsură de a oferi răspuns rapid, corespunzător, transparent și pertinent. Faptul că arătați implicare, accesibilitate și că puteți stăpâni emoțiile indiferent de circumstanțe, va crea o imagine pozitivă și profesională companiei dvs.

7. Mulțumiți comunității. Mulțumind fanilor, abonaților și în egală măsură colaboratorilor, partenerilor și clienților, este un excelent mod de a fideliza și umaniza compania. Strategia poate varia, în funcție de context: recomandați competențele unei persoane pe Linkedin; mulțumiri clienților și colaboratorilor care s-au implicat în anumite proiecte, etc.

8. Măsurați acțiunile voastre. Este foarte dificil de a evalua rezultatele unei investiții într-o strategie din social media. Nu trebuie să faceți eroarea de a vă concentra doar asupra numărului de fani/ followers sau a numărului de vizualizări a unor video-uri. Indicatorul cel mai important este implicarea comunității, care tine cont de cantitatea conținutului diseminat și de calitatea interacțiunilor dintre utilizatori. Plecând de la obiectivele pe care vi le fixați, determinați indicatorii care vă permit să analizați pertinența acțiunilor voastre și succesul acestei strategii de comunicare. Dacă rezultatul este inferior așteptărilor voastre, puteți ulterior să îmbunătățiți acest lucru.

Etichete: articol,  publicitate, promovare eficientă, greșeli de evitat în social media
Publicat în categoria: Comunicare și PR
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook

0 Comments

Lasa un mesaj

Your email address will not be published. Required fields are marked *